Christa, Johan en Kurt in de VS, 12 juni tot 15 juli 2009

Dag 33 - Naar huis

Een beetje tollend van de slaap zit ik - weer thuis - achter de laptop, maar ik probeer het vol te houden tot half 10, nog een kwartiertje! Kurt hebben we op zijn normale tijd in bed gestopt en hij is zonder problemen gaan slapen. Hopelijk slaapt ie gewoon door.

Gistermorgen begon het allemaal heel relaxed. We hoefden pas om 12 uur uit te checken dus we gingen eerst maar weer eens lekker ontbijten bij Mimi's, nog even zwemmen, nog wat inpakken.

Omdat er geen gegadigden waren om onze koelbox en wat andere spulletjes over te nemen, hebben we de koelbox maar als koffer gebruikt en er de handdoeken in gedaan die we bij de Walmart gekocht hadden, onder meer voor Yosemite. Toch zonde om het weg te gooien. Ik had er al een beetje rekening mee gehouden en een kofferriem meegenomen om de koelbox dicht te kunnen snoeren. Ik schreef een briefje voor het kamermeisje met de verklaring dat dit het einde was van onze rondreis, excuses voor de troep die we achterlieten (een aantal prullemanden vol met afval en wat lege dozenen dat ik hoopte dat ze nog wat had aan de spullen die we achter lieten, zoals een bal, blikjes cola eneen doosje thee. Toch ook nog maar wat fooi neergelegd.

Het online inchecken ging heel eenvoudig bij de guestcomputer van het hotel, waar ik ook de boarding passes kon printen. Maar wat was dat.... had ik 3 maanden geleden stoelen in rij 22 gereserveerd, nu stond er dat we in rij 36 zaten. Voorbereid als ik natuurlijk was, wist ik dat dit behoorlijk slechte stoelen waren, vlakbij de wc's en de 'family row' in het midden, waar vaak luidruchtige kleine kinderen zitten. Ik had 'm behoorlijk hangen, had ik eraan gedacht om op tijd te reserveren, krijg je dit... ik zou er op het vliegveld wel werk van maken.

Stipt om 12 uur reden we weg en een uur later waren we bij Alamo om de auto in te leveren. Dat ging heel soepeltjes, we kregen een papiertje en konden zo de shuttle in stappen naar LAX. De chauffeur zette ons keurig voor de KLM ingang af. Kurt koos juist het moment van het uitladen van al onze bagage uit de bus om weer eens hééél nodig te moeten plassen. Die ochtend had hij dat ook al gepresteerd toen ons warme ontbijt net geserveerd werd. Timing.... hier kwam dus maar weer het lege flesje aan te pas.

Bij de incheck ving ik bot, er werd me verteld dat ik een stoelreservering meer moet zien als een verzoek en niet als iets dat ik vast kan leggen. Als er bijvoorbeeld invaliden geplaatst moesten worden, kon de reservering wijzigen. We moesten blij zijn dat we bij elkaar zaten. Nouja, moest ik dan maar niet zeuren? Misschien viel het allemaal wel mee.

Het vliegtuig was heel erg op tijd, we vertrokken een kwartier eerder dan gepland en kwamen een half uur eerder dan gepland aan op Schiphol. De reis ging best vlot doordat we af en toe in slaap vielen, maar dat was niet dankzij de stroom mensen die rond onze stoelen hing, wachtend om naar de wc te kunnen of de vrouw met de twee gillende kleine kinderen in de familyrow naast ons... zucht. Bij een verkenningsrondje constateerde ikdat de mensen in rij 22 een heerlijk relaxte plek hadden. Grrr......

De rest van de thuisreis verliep helemaal soepel. Om drie uur waren we thuis en werden hartelijk ontvangen door mijn ouders, die in ons huis vakantie hadden gevierd. Alles was mooi schoon en opgeruimd, de tuin stond er prachtig bij en er lag meer dan genoeg proviand in de koelkast. Dat was fijn thuiskomen! Ook gewoon helemaal vergeten dat we een week voor vertrek die steigerhouten tuinbank hadden gekregen, wat een verrassing.

Inmiddels zijn de eerste wasjes gedraaid en zijn de koffers helemaal uitgepakt. Nog vier dagen bijkomen en dan is het weer back to reality.

Dit was mijn laatste blog. Ik heb met heel veel plezier elke dag mijn stukjes geschreven en foto's geplaatst, vooral aangemoedigd door jullie leuke reacties om vooral door te gaan. Af en toe was het best even vermoeiend na een lange dag, maar ik ben heel blij dat ik het toch gedaan heb. We zullen het straks in kleur uitprinten en inbinden, zodat we ook voor onszelf straks een mooie herinnering hebben.

Alle lezers bedankt en voor degenen die nog op reis gaan: hopelijk hebben jullie wat gehad aan het lezen van mijn ervaringen en heeeeel veel plezier, geniet er net zoveel van als wij hebben gedaan!

Christa, Johan en Kurt

Reacties

Reacties

Monique Caris

Beste Christa, Johan en Kurt

Jullie kennen me niet, maar ik heb jullie vakantie hier wel gevolgd en genoten van jullie verhalen (ik "verkeer" ook op het allesamerika-forum).

Helaas is jullie vakantie nu afgelopen. De onze moet nog gaan beginnen. Aanstaande zaterdag vertrekken we voor drie weken naar onder andere de noordoostkust, midwest en Tennessee. Ik hoop dat we net zoveel plezier zullen hebben als dat jullie de afgelopen weken hebben gehad.

Veel succes met het wennen aan thuis!

Groetjes en nogmaals bedankt voor het leuke reisverslag.

Harold en Bianca ( AA Forum )

Hoi,

Ook wij hebben ontzettend genoten van jullie geweldige trip.
Wij zijn in 2004, 2007 en nu gaan we weer in 2010 terug naar de prachtige land.
Succes met de jetlag en bedankt voor de mooie verhalen.

Groetjes Harold en Bianca ( AA Forum )

http://members.home.nl/haroldenbianca

Herman (Hattrick)

Heel erg bedankt voor jullie fantastische verhalen. Ik vond het echt geweldig.
Het is altijd nog mijn plan om ook een keer naar de VS te gaan.
Maar voorlopig hebben jullie al een geweldige reis gemaakt.

Joyce/Arizona USA

Ik weet hoe fijn het is om weer thuis te zijn, maar ik al jullie missen.

TheoB

Christa,

Bedankt voor het verslag, het was leuk om te lezen dat jullie zoveel genoten hebben.

gr
Theo

www.borghstijn.info

Jaco

Goed en leuk verslag! Dankjewel voor het schrijven en hopelijk hebben wij ook zo'n mooie vakantie over een maand.

Sandy

Ik vond het harstikke leuk om jullie verslag te lezen! Wij willen volgend jaar met ons zoontje 6 gaan.
Er staan zeker dingen in het verslag waar we wat aan zullen hebben.

gr. Sandy

Isaac (27), Enkhuizen

Beste Christa, Johan en Kurt,

Bedankt voor het delen van jullie fantastische ervaringen van de vakantie!

Ik ben zelf 3 jaar geleden kort in het Zuid Westen geweest, maar een uitgebreide reis zoals die van jullie staat hoog op het verlanglijstje voor 2010-11.

In jullie reisverslag staan goede bruikbare tips, ik heb ervan genoten!

Groet,

Isaac

Erica

Grappig, ik kwam toevallig op jullie site tijdens de voorbereidingen voor onze Californië/Arizona/Nevada trip in juli 2011. Zo zie je, bijna 2 jaar later wordt er nog gebruik gemaakt van jullie weblog. En met veel plezier mag ik zeggen! Heel leuk om op zo'n manier mee te kunnen genieten, leuk geschreven en mooie foto's erbij; zo krijgen we nóg meer zin in de reis (die deels hetzelfde is als die van jullie). Dank jullie wel!

Christa

Hoi Erica, dat is fijn om te lezen! Ik ben nu zelf ook weer veel aan het lezen in reisverslagen voor onze Canada/Yellowstonereis in juli, ideaal om ideeën op te doen he.

Veel plezier en voorpret nog bij jouw reisvoorbereiding.

Groetjes, Christa

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!