Christa, Johan en Kurt in de VS, 12 juni tot 15 juli 2009

Dag 30 - Santa Monica

Op tijd uit ons hotel vertrokken, want er moest nog even gewinkeld worden. Onze laatste kans om onze koffers nog voller te proppen bij de Camarillo Outlets, langs de snelweg tussen Santa Barbara en Santa Monica. Vooral Kurt was geslaagd dit keer en ik heb me bezondigd aan een schandalig duur maar zeer hip (in Amerika dan) handtasje.

Om LA in te komen moesten we eerst nog een tijd in de file staan. Om een uur of twee waren we bij ons centraal gelegen hotel, het Fairmont Miramar (4,5 ster, via Hotwire geboekt), maar onze kamer was nog niet klaar. Dus we wandelden maar even de pier af, konden we dat gelijk afstrepen.

Aan het eind van de pier wat gegeten, onze verwachtingen waren gezien de ambiance laag, maar het viel absoluut niet tegen. Terug in het hotel konden we onze kamer in, we moesten even op onze bagage wachten (die namen we natuurlijk niet zelf mee naar boven, tsk) en kleedden ons snel om om naar het zwembad te gaan. Ik had helemaal geen zin om naar het strand te gaan, het zwembad zag er veel aanlokkelijker uit.

We brachten daar een paar relaxte uurtjes door en gingen toen douchen en wandelden naar 3rd Street, the place to be om te eten en te winkelen.

We vonden een leuke Italiaan op de kruising van 3rd en Santa Monica (tip!). De mannen namen pizza, ik had eengoede pasta. Daarna nog een toetje, koffie en limoncello... heerlijk hoor.

Terug in het hotel viel ik al snel in slaap van het slaapmutsje, om rond half 2 weer wreed te worden gewekt door luidruchtige feestgangers op straat. Tsja, zaterdagavond en een kamer aan de straatkant, weliswaar op 5 hoog, is niet ideaal. Leuk hoor, zo'n duur hotel en dan nog geen oog dicht doen. Ik was klaarwakker en bleef dat een paaruur lang. Ik vermaakte me nog een tijdje met uit het raam kijken en de verlichte buitenlift van het Huntley hotel aan de overkant op en neer zien gaan..en dan te bedenken dat mijn wekker om zeven uur stond, want ik moest en zou de boardwalk af gaan rennen richting Venice Beach, voor het al te warm zou worden.

Ga naar dag 31

Reacties

Reacties

Jan-Martijn

Jeeh Christa,

Je was al blond, maar nu wordt het wel hoogb.... Je ziet er gewoon te gezond en relaxed uit. De afgelopen weken was het erg leuk om je verhalen te lezen en soms hilarisch. Elke keer een goed begin van de dag. Kun je dit volhouden, gewoon ook op kantoor ofzo en dan altijd een paar leuke foto's om naar te kijken? Mijn vakantie komt eraan, maar voor een weekje zon in Normandië is zo'n blog vast overdreven. Niet? Hoop er dan bij terugkomst net zo relaxed en gezond uit te zien als jij (7.00 boardwalk naar Venice? Op vakantie? pfffff. Hartelijke groet, JM

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!