Christa, Johan en Kurt in de VS, 12 juni tot 15 juli 2009

Dag 32 - Disneyland

Om zeven uur twintig stonden we met de kaartjes in de hand bij de ingang van Disneyland, volledig conform het dwingende advies van RideMax, het softwareprogrammaatje dat ik had aangeschaft en dat claimt dat je met hun software minimale wachttijden bij Disney hebt. Nou, dat zouden we dan wel eens zien. We konden aangeven welke dingen we wilden zien en dan kregen we een dagprogramma dat we konden uitprinten. Met hetprogramma in de hand gingen we het park in. We zagen er trouwens veel meer mensen mee lopen. We kwamen erachter dat het fan-tas-tisch werkte. Sowieso de tip om gelijk bij opening het park in te gaan is een hele goede. Het is niet alleen leuk om de opening van het park mee te maken, maar die eerste uren zijn goud waard. Pas tegen 11 uur begon het echt wat drukker te worden, daarvoor haddenwe het park voor onszelf. We hebben (vooral dankzij RideMax) de hele dag nooit langer dan tien minuten in de rij gestaan, afgezien van Finding Nemo, maar dat wisten we van te voren.

's Ochtends werkten we achtereenvolgens bijna heel Fantasyland af, o.a. Peter Pan, Pinocchio enDombo de Vliegende Olifant, Daarna gingen wemet auto's racen en schietenmet laserguns vanuitruimteschepen bij 'Buzz Lightyear'. Dat was echt 'supercool' (volgens Kurt). Toen wij er rond negen uur waren konden we zo doorlopen, we hoefden niet eens de fastpass te gebruiken die we hadden en waarmee je zo dewachtrij voorbij mag lopen. Die hebben we daarom later op de dag gebruikt, toen de wachttijd zeker 3 kwartier was. Wat een geweldige vinding, die fastpasses. Voor een stuk of acht populaire attracties hebben ze die. Je voert je toegangspas in een fastpasautomaat in die bij zo'n attractie staat en trekt zo'n kaartje. Daar staat een tijdvak op waartussen je terug mag komen en dan niet in de normale rij hoeft aan te sluiten. De truc is echter dat je alleen maar rekening hoeft te houden met de begintijd, maar niet met de eindtijd, iets wat veel mensen niet weten en Disney ook niet vertelt. Je kunt gerust uren later op komen dagen, niemand die daar iets van zegt. We hebben dus 's ochtends naar hartelust fastpasses verzameld (er moet wel wat tijd tussen zitten, je kunt ze niet echt achter elkaar trekken) en die pas veel later gebruikt. Maar wij konden er toch een hoop achter elkaar ophalen, want we verzamelden ze vooral voor mij, zodat ik even snel in een wat engere attractie kon, zonder dat de mannen lang op me hoefden te wachten. Ik kon daarom ook op Johan en Kurts toegangspassen van die fastpasses krijgen.

We hebben het Ridemax programma trouwens losgelaten na de eerstedrie uur. Het werkte heel erg goed, maar we liepen op een gegeven moment bijna een uur voor op het programma en we waren simpelweg door de dingen heen die we gepland hadden te bezoeken. Het was kennelijk toch rustiger dan RideMax verwacht had. Of misschien dat we wat sneller liepen dan gemiddeld en het 'runner gets fastpass' iets te letterlijk namen. Nouja, met hardloopschoenen aan krijg je ook de neiging om te gaan rennen.

Enfin, we hielden het vol tot een uurtje of half 2. Toen had hadden we ook Toontown gedaan en foto's genomen met Goofy, Pluto en Mickey himself.

Ook waren Johan en ikom de beurtin Splash Mountain geweest, via de single rider rij die lekker snel gaat, want voor deze attracties had je geen fastpass. De officiele rijvoor einzelgängers was trouwens niet open omdat het nog zo rustig was, maarals je in de buurt van de instapzone kwam en even oplette, kon je zo'voorkruipen' alszevroegen of er iemand alleen of met z'n tweeën was.We gingen terug naar het hotel en hebben een uurtjegezwommen, een uurtje een dutje gedaan en vervolgens een hapje gegeten bij Mimi's (mijn eerste cheeseburger deze vakantie).

Om zes uur waren we weer in het park en gingen eerst naar Tomorrowland, waar Kurt en Johan hun fastpass gebruikten om nog een keer met laserguns op aliens te schieten, en ik ondertussen een andere gebruikte om even snel space mountain te doen. Vervolgens sloten we aan in de rij voor Finding Nemo, om voor het eerst en het laatst ruim een half uur in de rij te staan, maar het was zeker de moeite waard, erg leuk en net alsof je echt in een duikbootje door het great barrier reef vaart.

Daarna gingen we naar Frontierland, waar ik Indiana Jones deed met een fastpass en Kurt en Johan de Jungle Cruise. Tussendoor deden we ook nog even Pirates of the Caribbean.Tenslotte gebruikte ik nog mijn fastpass voor Thunder Mountain en gingen Kurt en Johan naar een show kijken bij de grote vijver vlakbij, maar dat vond Kurt toch wat eng (net als bijna alles vandaag, trouwens).

Ter afsluiting maakten we om half 10vanuit Main Street het vuurwerk boven het kasteel mee. Was een mooie show, kreeg er best even kippenvel van. Een mooie afsluiting van een geslaagde vakantie.

Iets na tienen waren we terug in ons hotel, redelijk gaar maar niet helemaal total loss door de break die we 's middags hadden genomen. Bij de receptie nog even gecheckt of webij de gastencomputer onze boardingpasses konden uitprinten, dat bleek te kunnen. Nog even wat ingepakt en nog even op bed geploft achter de laptop,om onze trouwelezers niet teleur te stellen!

Morgen vliegen we om 17:40 uur vanuit LAX, rond 13 uur Nederlandse tijd arriveren we (woensdag) in Amsterdam! Uiteraard volgt er nog een verslagje van de terugreis, om mijn blog compleet te maken.

Ga naar dag 33

Frits

Toch net even anders dan de Efteling, niet waar? Hebben destijds in FLorida de parken rond Orlando bezocht en...entertainment kan je wel aan die Amerikanen overlaten.

Het was erg leuk om alle belevenissen te volgen via deze blog! Thx!
Wens jullie een goede terugreis en hoop dat de onvermijdelijke jetlag bij thuiskomst beetje mee zal vallen. Kan me nog herinneren dat ik thuis midden in de nacht met 3 kleine dames klaar wakker beneden op de bank zat :-)

Ellen

Ik heb jullie blog gevolgd en ik vond het harstikke leuk om mee te lezen hoe jullie het hebben gehad. !
Bijna jammer dat het weer voorbij is en zeker voor jullie maar zo te zien een geslaagde vakantie.

Bianca (jerbia)

Wat een heerlijke dag als afsluiter! Bedankt dat ik heb mogen meegenieten middels deze blog. Ik wens jullie een hele voorspoedige terugreis!

Groetjes,
Bianca

Karin (Karinita)

Net het laatste deel van jullie verslag gelezen. Het was ontzettend leuk om jullie te volgen. Bedankt voor het leuke blog!

Groetjes,
Karin

Cora

Heb met veel genoegen jullie reisverslagen gelezen.
Wat een fantastische belevenis zo'n Amerika reis.
En wat een schitterende foto's leuk dat we zo mee mochten genieten.

xx en groetjes Cora en Peet

Jaap

Beste Gert,
Wij aanstaande vrijdag weg voor onze rondreis door Amerika. Wij zijn volgende week maandag in Disneyland. Werkt dat Ridemax goed? Is het mogelijk dat je voor ons ook een planning maakt?