Christa, Johan en Kurt in de VS, 12 juni tot 15 juli 2009

Dag 17 - Van Death Valley naar Bishop

Ja hoor, ik was om half vijf op! In het donker in de auto gestapt en een klein stukje gereden tot waar ik dacht dat ongeveer de Sand Dunes waren. Er kwam een auto voorbij en iemand vroeg of ik daarheen ging wandelen. Ik zei nee hoor, ik ga alleen naar de zonsopgang kijken.

Maarja, dan sta je daar langs de weg en dan is het toch wel heel leuk om even wat dichterbij te gaan kijken en echt op die zandheuvels te klimmen. Hieronder zie je dat ik er helemaal alleen was, alleen mijn voetstappen stonden er, naast de sporen van dieren die er die nacht geweest waren, zoals slangen, hagedissen, vogels (toch die roadrunner/ renkoekoek die we nog steeds niet gespot hebben?) en ik geloof zelfs een coyotespoor.

Dik anderhalf uur en zestig foto's later ging ik weer terug! Ik was helemaal enthousiast. Ik heb een hele tijd helemaal in mijn eentje stil op het topje van een zandheuvel gezeten, je hoorde echt helemaal niks. Later liep ik naar een stuk waar al meer mensen waren.

Geweldige ervaring. En Jan Martijn, krijg ik nou ook een complimentje voor de foto's?

Zout in de vorm van een keienvloertje:

Kijk hier voor meer foto's van Death Valley. En hier vind je nog wat meer foto's van Las Vegas die ik er nog bij heb geplaatst.

Na terugkomst eerst nog even de ogen dichtgedaan en daarna rustig en heel gezond ontbeten, met veel fruit. Om een uur of half elf richting Bishop vertrokken. Na iets van anderhalf uur reden we Death Valley weer uit.

Ook dit was een indrukwekkend stuk. We reden vanaf een hoogte een diep dal in, dat bedekt was met zand en daarna klommen we weer de bergen in. Op een gegeven moment verschenen de besneeuwde bergtoppen van de Sierra Nevada achter de bergen van Death Valley. Prachtig gezicht. We lieten de leuke ritjes naar idyllisch gelegen picknickplekken links liggen, net als de stadjes Lone Pine en Big Pineen trapten het gas in, we wilden zsm in Bishop zijn want ik had daar een fantastisch hotel geboekt, de Best Western Creekside Inn,met een heerlijk zwembad. Wel zo lekker, want het liep nog altijd tegen de 40 graden. Ik hoopte dat ze een vroege incheck zouden accepteren. Om één uur waren we er. Onze kamer was gelukkig net schoongemaakt dus we konden er in! Nou, het was precies wat ik geboekt/ gehoopt had: Op de begane grond aan de Creek (een beekje), het zwembad op 30 meter, schuifdeuren naar een eigen zitje buiten omringd door oranje afrikaantjes (net als vroeger thuis), en niet te vergeten een balzaal van een hotelkamer met een nette eigen keuken, een enorme koelkast, een gigantische flatscreen en.... heel snel wifi op de kamer!

We hadden honger dus we gingen op pad om ergens te lunchen en even boodschappen te doen, want ik zou zelf koken vanavond. Toen we wegreden zag ik het opeens, natuurlijk! Ik was helemaal vergeten dat naast ons hotel de beroemde bakkerij van Erick Schat zat, wiens Nederlandse grootvader hier in 1938 als bakker was begonnen. Vanuit de verre omtrek komen mensen (en veel toeristen) hier naartoe om hun brood, oliebollen en hollandse koekjes hier te halen. Natuurlijk gingen we daar lunchen. Binnen was het helemaal afgeladen, de stellingen met brood stonden midden in de winkel en mensen krioelden er door elkaar heen. We bestelden wat belegde broodjes en een kaasbroodstengel voor Kurt en aten die lekker buiten op een terrasje op.

Daarna even boodschappen gedaan, waaronder hout en houtskool voor Yosemite morgen. En twee flessen goede Chardonnay, daar gaat er zo eentje van open! Vanavond eten we lekker simpel kant en klare tomatensoep met een enorm kaasuienbrood van Erick Schat.

Voor morgen is de planning om heel op tijd op pad te gaan en het spookstadje Bodie enhet zoutmeer Mono Lake te bezoeken, alvorens Yosemite park in te rijden via de Tioga pas. We zitten daar drie nachten en ik denk dat we er wel wifi zullen hebben, maar weet het niet zeker. Dus... even afwachten wanneer je weer iets van ons hoort. Wij gaan in ieder geval genieten van slapen in een tent, sequoiabomen, watervallen en... beren? Op dit moment zijn we al onze etenswaren en geurende cosmetica van de rest van onze bagage aan het scheiden, om beren niet tot plunderen te verleiden!

Ga naar dag 18

Reacties

Reacties

Susan

haha..dus je mist nederland toch een beetje, lekker he dat je dan wat nederlands brood kan eten! Geweldige foto's van Death Valley, lijkt me heel indrukwekkend om helemaal alleen de zonsopgang mee te maken. Moest je nog een beetje denken aan ons meditatieavontuur bij de sauna ;-)?
Jullie volgende avontuur klinkt ook al weer zo goed...slapen in een tent tussen de beren in..hoop dat je er eentje op de foto kan zetten (van heeeeeeeeel veraf zodat het niet eng is).
liefs van mij
ps mooi jurkje!

SG

Very nice pics! Ik sluit me aan bij Susan; moet inderdaad een heel bijzondere ervaring zijn, om daar op dat tijdstijp in je eentje in dat desolate landschap te staan. Maar die foto van die cowboy bij de Hooverdam is ook erg cool..

Kan me voorstellen dat jullie nu wel weer naar een wat gematigder klimaat verlangen. Succes met de beren jacht :-()

Frits

Marjon (Vana)

Als ik je bericht van vandaag lees, ga ik toch wat anders over Death Valley denken. Zo'n zonsopgang in je eentje (of met zijn tweëen natuurlijk) lijkt me wel heel bijzonder.
Je hebt hele mooie foto's gemaakt.

Het hotel in Bishop ziet er erg leuk uit, heerlijk om even te relaxen. Wij hebben een paar jaar geleden ook heerlijk brood gehaald bij Eric Schats.

veel plezier in Yosemite.

Marjon

Jaap en Wieke Blok

Het komt ons allemaal weer heel reeel voor ogen zoals je het beschrijft. Zo indrukwekkend is dat land van Bryce, Grand Canyon, Zion en Vegas.
Zijn jullie al door de grote boom gereden in Yosemitepark? Of komen jullie daar niet?
We genieten heel erg van het verslag dat zeer professioneel gebracht wordt. Veel plezier samen verder en een goeie reis.

Carol

Hoi Christa, Johan en Kurt,

Wat een geweldige rondreis maken jullie!! Het kostte behoorlijk wat tijd voordat ik "bijgelezen was" ;-) Jij hoeft vast niet meer naar de manicure als je thuiskomt ;-)
Had geen idee dat het daar zo mooi was (of jullie weten de mooiste plaatjes te schieten...). Ik had deze besetmming nog niet op mijn lijstje staan: hij komt nu met stip en als alarmschijf binnen hoor!!
Blijf vooral lekker zo uitgebreid schrijven en verslag doen: dan kan ik over een tijdje dezelfde route gaan volgen zonder een dagboek bij te hoeven houden ha ha ha. Ben nl onwijs goed in "knippen en plakken"..

Nog heel veel plezier deze laatste week! Lekker rustig rijden: dan duurt de reis voor jullie nog extra lang ;-)

Groet uit een warm Nederland,

Carol

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!