Christa, Johan en Kurt in de VS, 12 juni tot 15 juli 2009

Dag 6 - Van Californië naar Prescott Arizona

We hadden ons een beetje verslapen! Na achten werden we wakker en we moesten nog 650 kilometer rijden. Tsja, we hadden geen wekker gezet, we waren immers elke dag nog vroeg wakker. Zal je altijd zien he? Om half 10 waren we onderweg. Nog even getankt voor het eerst. even uitvinden hoe dat werkt, eerst je creditcard afgeven bij de kassier. Toen in één ruk doorgereden tot Blythe en daar in een zeer oninspirerendhamburgertentje geluncht. Maar er was niet veel keus. Omdat we een beetje op tijd aan wilden komen hebben wede attracties onderweg links laten liggen, zoalsJoshua tree national park en de outlet stores bij Palm Springs (die zagen er vanaf de highway wel hééél aantrekkelijk uit).

Ja, hij is bewogen, weet je wel hoe moeilijk het is om vanuit een rijdende auto een scherpe foto te maken? Er staat: 'Arizona, the Grand Canyon State welcomes you'.

Maar al rijdende waren er genoeg dingen te zian onderweg! Zo zagen we onze eerste coyote (dood), een enorme vogel in de lucht (beetje rossig, geen idee wat het was), eenjacht midden in de woestijn (te koop) enheel veel verlaten RV (camper) resorts midden in de woestijn (volgens onze reisgids voor de snowbirds, ouden van dagen die daar overwinteren). Je vraagt je af wat die mensen daar trekt, want het is vaak echt niet meer dan een stuk woestijn met een toiletgebouw, en dat zelfs soms niet eens.

Verder verrassende (want to adopt a highway? This one is available) en onheilspellende verkeersborden gezien ('California State Prison, do not pick up hitchhikers'). Maar dat was dan ook zo'n beetje deenige entertainment onderweg. Verder hebben we onszelf een beetje vermaakt met meeblèren met Barbapappa, Bassie en Adriaanen Beertje Collagol.

De hoogste temperatuur liep tegen de 100 graden fahrenheit (circa 42 graden celcius). We verheugden ons al op een heerlijke duik in het zwembad van ons hotel in Prescott. Maar Prescott ligt vrij hoog in de bergen en laat er ook net een enorm wolkendek boven het stadje hangen... kortom toen we rond half zes arriveerden was het k.. k... k.. koud! Nog geen 20 graden. Dat werd dus niet meer zwemmen. Een meevaller was onze kamer in dit gloednieuwe hotel: supermooi met een eigen keuken.

Hoewel we langs een aantrekkelijk ogend Outback restaurant waren gereden (Australische keuken), besloten we toch maar wat in te slaan bij de Walmart Superstore om de hoek. Ook lekker fruit gehaald, daar waren we aan toe. We hebben heerlijk gegeten met een kant en klaar gegrilde kip (een soort Amerikaanse Superkip, kunnen we zeker drie dagen van eten), vitamientjes in 3 kleuren uit de diepvries en één of ander aardappelproduct. En een yoghurt toetje. We hadden zelfs een eettafeltje in onze kamer, helemaal goed.

Morgen gaan we de scenic route richting Sedona nemen en de prachtige natuur met de befaamde Red Rocks daar bewonderen. We willen Slide Rock State Park aandoen, een natuurlijk water'fun'park en verder nog wat mooie stukjes (Westfork) opzoeken. Pas tegen de avond (voor zonsondergang) willen we bij de Grand Canyon aankomen. Daar slapen we op het randje Iin een cabin met 'partial rimview') en hebben we vrijdagochtend een helicoptervlucht!

Waarschijnlijk hebben we de komende dagen geen internettoegang. In het 'ergste' geval pas weer in Las Vegas, maar we zullen onze wifi finder wel inzetten om te kijken of we in de buurt van een hotel of in een Starbucks ofzo even wat op kunnen loaden.

Tot gauw allemaal!

Ga naar dag 7

Jan-Martijn

Hoi Christa, Johan en Kurt,

Sedona is een hele mooie omgeving. Veel plezier daar. Kan me helemaal voorstellen dat jullie wel 'ns gewoon kip willen eten. Het is elke keer weer ontzettend grappig te lezen wat jullie beleven. Veel plezier ook in de helikopter en geniet van de rim view.

Astrid

Ik heb een paar dagen niet gekeken en loop dus een beetje achter, maar als je de volgende keer weer een Outback tegenkomt, bestel dan een "blooming onion" als je tenminste van gefrituurde ui houdt. Heeeeerlijk. En daarna een bescheiden hoofdgerecht (of enkel nog wat sla), want het is me een ding!