Christa, Johan en Kurt in de VS, 12 juni tot 15 juli 2009

Dag 5 - Legoland revisited

De dag begon goed met ontbijten in het restaurant van ons hotel, op een heerlijk zonnig terras. Voor de verandering had Johan dit keer de wentelteefjes en ik pannenkoeken. Ik heb die teefjes praktisch van z'n bord gekeken. Kurt ging voor de mini Brusselse wafels.Er was nog wat gedoe met het hotel, ze dachten dat we vandaag zouden vertrekken en hadden ons uitgecheckt. Gelukkig hadden wezowel in print als op de laptop bewijs dat we tot morgen gereserveerd hadden. Anders had het wel eens lastig kunnen worden. Dit liep dus met een sisser af.

En om jullie lezers even uit de waan te helpen: zelfs op vakantie moeten we hier af en toe nog geloven aan wat huishoudelijke taken. Vanmorgen heb ik een wasje gedaan (alles soppen in Nivea for Men in de badkuip) en vanavond alles even weggestreken. Het was vanmorgen Johans beurt om te gaan outlet shoppen. Ondertussen ging ik vast met Kurt naar Legoland. We spraken af elkaar weer om 12 uur bij de privé hotelingang tot het park te treffen. Voor de zekerheid hadden we allebei de walkie talkie bij ons, mochten we elkaar mislopen (ik heb immers geen telefoon bij me).

Alles wat we de eerste middag nog niet hadden gedaan in Legoland, hebben we dus vandaag gedaan. Behalve natuurlijk de Bob the Builder 4D show. Alleen bij de woorden ‘brilletje op' kwam er alweer een pruillip opzetten. En helaas, ook de drakenachtbaan, de Indiana Jones schieten in het donker met laserpistolen vanuit een wagentje en zelfs de boomstam door het water werden te eng bevonden. We hebben ons dus voornamelijk vermaakt met vliegtuigjes, helikoptertjes, trapautootjes en bootjes.

En oké, ook nog een leuk schieten met water op andere bezoekers die ook terugschieten ding. Die andere bezoekers schoten trouwens wel erg fanatiek terug, ikwas doorweekt, Kurt ietsje minder (die dook gewoon achter mij weg).

Om 12 uur kwam Johan er geheel volgens plan bij - vol verhalen over de aangeschafte Tommies, Ralphs en Calvins. En met een luchtig hempje voor mij, die ik via de walkie talkie besteld had (gewoon uit de koffer hoor!). Want inmiddels begon de temperatuur aardig op te lopen. Zoveeel zelfs, dat ik me genoodzaakt zag een Legoland petje te kopen om mijn hoofdhuid voor verder schroeien te behoeden.

Kurt kwam trouwens nog eenbekende tegen:

En ik heb mezelfnog even door elkaar laten schudden, ondersteboven laten kiepen en heen en weer laten zwiepen door een soort robotarm. Om nog even extra stoer te doen: je kon zelf aangeven hoe intens je het wilde hebben op een schaal van 0 tot 5. Natúúrlijk koos ik voor 5. Even voor de beeldvorming: je moest er zelfs je schoenen bij uitdoen, omdat die door de kracht van dat ding uitgezwiept konden worden. Maar het was best te doen! Alleen toen Johan zei dat ik gerust nog een keertje kon gaan, heb ik toch maar vriendelijk bedankt :)

Aan het eind van de dag hebben we Kurt nog even af laten koelen in een waterspeelplaats met talloze fonteintjes. Hij ging helemaal uit zijn dak.

Terug in het hotel nog even kort gezwommen. Daarna weer eten gehaald en op onze kamer opgegeten, dit keer bij de Panda Express, de Chinese Mac. Was erg lekker, er zat tenminste weer eens wat echte groente bij! Toen Kurt naar bed was (hij sliep binnen 30 seconden) onze spullen weer grotendeels ingepakt. Morgen maken we 'de grote oversteek' naar Arizona, zover mogelijk richting Grand Canyon. Ik wilde eerst op de bonnefooi maar heb later toch maar een hotel gereserveerd in Prescott, dat is hier ruim 600 km vandaan. Het wordt dus een flinke rit morgen, maar ik verwacht dat we er ergens halverwege de middag wel kunnen zijn en dan nog even lekker een duik kunnen nemen in het zwembad.

Zoals het er nu naar uitziet zullen we daar ook internet hebben. En zo niet.... Dan duurt het iets langer voordat jullie weer van ons horen. Als je dan wilt weten wat we ongeveer aan het doen zijn, lees dan de 'planning' verhalen. Het wordt trouwens een warme bedoeling de komende dagen, bedankt voor de update Frits! Je waarschuwing wordt hier bevestigd, ze hebben het over de 'hottest days of the year' en de waarschuwingen over hoe om te gaan met hittegolven vliegen over het tv scherm. Pf, ik ben het lichtend voorbeeld van hoe het niet moet, met mijn roodgestreepte vel.

NB De nieuwe foto's kun je vinden onder Heenreis en Legoland

Ga naar dag 6

Reacties

Reacties

Jannie

De temperatuur in Prescott en de Grand Canyon zal best meevallen. De echte Arizona hitte is meer zuidelijk van de plekken waar jullie verblijven.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!