Christa, Johan en Kurt in de VS, 12 juni tot 15 juli 2009

Dag 4 - Sea World

Half zeven wakker vanmorgen, weer een half uur later dan gisteren. We komen er wel! Vandaag hebben we buiten de deur ontbeten, bij een Denny's. Interieur deed denken aan de Wimpy van vroeger, echt zo'n Amerikaanse diner. Kurt had een 'Smiley Alien' pannenkoek, ik weer een french toast (volgens mij kan ik dat nog 30 dagen eten) en Johan weer iets met veel cholesterol (kreeg ie mijn bacon er ook nog bij, die wil je toch niet bij je wentelteefje?)

Met een hele volle buik kwamen we weer in San Diego, en dit keer bij Sea World aan. We gingen naar de kassa en Johan liet zijn defensiepas zien. De mevrouw had het niet helemaal in de gaten en vroeg 130 dollar. 'don't we get a military discount?'' vroeg ik. Dat moest ze even overleggen. Ze stond een paar minuten aan de telefoon, vroeg of we uit Duitsland kwamen (nee, Holland dus), belde nog wat en vervolgens kwam ze weer terug. We kregen geen korting, nee, we mochten gratis naar binnen! Ik stond helemaal versteld, zo mooi had ik het niet verwacht. En dat allemaal dankzij onze ‘hero'. We vonden Sea World bij voorbaat al geweldig!

Iedereen gaatvooral naar Sea World vanwege de shows. We begonnen met een dolfijnenshow, die was best heel leuk. Ze deden er alsof een bezoekster in het water viel en door een dolfijn werd gered. Achteraf bleek het natuurlijk een trainster te zijn, maar we waren er wel een klein beetje ingetuind. Vervolgens gingen we naar de Shark Encounter, waar haaien in alle soorten en maten rondzwommen. Het leukste daar was de glazen tunnel, waar je staand op een rolband doorheen ging, terwijl grote en kleinere haaien met heel veel tanden vlak over je heen zwommen. Nog veel spannender dan de roggen in Burgers Zoo!

En toen was het al tijd voor het hoogtepunt van de dag: de Shamu ‘Believe' Show. Hier vertonen enorme orka's hun kunsten. Maar waar wij ook benieuwd naar waren was de ‘hero salute' waarmee elke Shamu show opent en waarmee militairen in het zonnetje worden gezet. En inderdaad, een dame vroeg alle aanwezige US militairen en die van de ‘Allied forces' om op te staan en een applaus in ontvangst te nemen. We hadden al gehoord over Johans mariniersneefje die ontroerd was toen hij dit in Sea World Orlando meemaakte. Maar voor ontroering was er vandaag geen tijd, Johan was nog niet overeind gekomen of hij kon alweer gaan zitten, de show ging verder. Het was kennelijk nog wat te vroeg op de dag hiervoor.

Maar de show was geweldig. Kurt zat met open mond te kijken en lachte zich een ongeluk als de orka's andere mensen nat spetterden. Zijn logica was dat hij niet nat kon worden, want hij had een petje op. We zaten vrij hoog in de ‘Splash zone' en ik had voor de zekerheid een plastic poncho over onze knieen gelegd, maar dat was niet echt nodig. Toch wel verbazingwekkend hoe na één slag van de staart van zo'n orka toch mensen met brullende kinderen zich doorweekt uit de voeten maken.... dat wéét je toch als je daar gaat zitten???

We hadden nog de ‘Pet show' zullen doen, wat erg leuk moest zijn, maar Kurt werd een beetje showmoe. Hij wilde wel even naar de ‘Sesame street 4 D movie'. We hadden beter moeten weten na een eerder fiasco met een 4D attractie in de Efteling. Maar we dachten nog heel naïef, hoe eng kan Sesamstraat nou zijn? Maar Kurt was not amused door alles wat op hem afkwam en dan kreeg hij ook nog eens echt water en wind over zich heen, terwijl mama van te voren had gezegd dat alles wat hij zag nep was.... Zie hieronder de voor en na foto's, die zeggen genoeg.

Gelukkig konden Kurt en ik weer erg lachen toen we in de ‘Shipwreck Rapids' gingen. Het zelfde als de Piraña in de Efteling, met het verschil dat hier een 100% zekerheid was dat je nat zou worden, want je gaat onder een waterval door. Ik wist dat en zei het ook tegen Johan, maar die had zoiets van ‘ach, dan word ik een beetje nat‘. En spíjt dat ie had hahaha! Ik had mijn regenponcho over mijn en Kurts knieën getrokken, zodat in ieder geval onze broeken niet nat zouden worden. Maar toen we de beruchte waterval naderden, kon ik ‘m nog snel over onze hoofden trekken. Johan probeerde er nog bij te kruipen maar paste er niet meer bij. Het water kletterde op het plastic en toen we erdoor waren, was Johan drijf- en drijfnat. Maar wij hadden natuurlijk geen medelijden!

Verder heeft Kurt zich nog kostelijk vermaakt met allerlei attracties met Sesamstraat thema, zeesterren en roggen aaien en otters kijken.

Tot zijn grote vreugde kwamen Elmo, Bert, Ernie en Koekiemonster nog langs voor een dansje en mocht hij met ze op de foto! De kroon op een geslaagde dag. Trouwens ook een bijzonder zonnige dag, voor het eerst! (getuige twee paar roodverbrande armen en hoofden,Kurt hadden we natuurlijk wel ingesmeerd) Maar terug in ons hotel in Carlsbad was het weer zwaar bewolkt.

Vanavond hebben we (of eigenlijk Johan) eten gehaald bij Taco Bell, een Mexicaanse Mac zeg maar. Best lekker hoor, vooral de quesadilla's met kip vond ik erg lekker.

Vanavond weer even lekker rustig bijkomen en morgen.... weer Legoland, en onze laatste dag voordat we richting Arizona vertrekken.

Ga naar dag 5

Anja/Annelief

Weer een prachtig verhaal Christa, je schrijft zo levendig dat ik er bijna bij ben :)
Wel handig om een hero bij je te hebben, dat drukt de kosten nogal zo te zien!

SG

Alweer een erg leuk verslag van jullie dagelijkse belevenissen. Er schuilt in De Grote Reisleidster dus ook een talent als auteur van reisverhalen!

De 2 heren weten zich ook nog steeds goed aan jouw planning te houden; nu alleen nog zorgen dat ook de ochtendlijke plaspauzes van de heren op een voor jou conveniërend tijdstip worden uitgevoerd :-) Gaat je ook vast lukken Christa!

De matige temperatuur en de drukte van de steden aan de kust staan trouwens mooi in tegenstelling tot op wat jullie nog te wachten staat als jullie oostwaarts trekken! Zo gaat het kwik rond Grand Canyon en bij Lake Powell in de komende dagen oplopen tot ver boven de 40 graden (C) en 's nachts koelt het dan niet veel verder af dan tot een zwoele 28 graden . Die zomerkleding, zonnebrand, koelbox en heeel veel water zullen jullie dus zeker nodig hebben vermoed ik!

Veel plezier!
Gr. Frits

Cora

Wat een leuke dingen maken jullie allemaal mee.
Heerlijk dat koppie van Kurt van wat hij allemaal meemaakt en ziet.Iets om nooit meer te vergeten.
Je verteld het dan ook allemaal zo levensecht heerlijk om te lezen en jullie zo te volgen.

Groetjes en fijne reis verder

Susan

haha...geweldige verhalen! En de foto van het beteuterde koppie is aanbiddelijk...
Ga zo door met schrijven, ik start elke morgen zodra ik wakker ben gelijk de compu op om ale avonturen van jullie drieen te lezen..erg leuk!
liefs s