Christa, Johan en Kurt in de VS, 12 juni tot 15 juli 2009

Dag 3 - Sightseeing San Diego

Onze dag begon weer vroeg, om zes uur moest Johan naar de wc en werden we allemaal wakker. Gesuggereerd dat Johande volgende keer maar in een flesje moest plassen, net als Kurt in noodgevallen (nog een goede tip trouwens voor het reizen met kinderen item in het AA forum: neem bij kleine jongetjes die uit de luiers zijn altijd een leeg flesje mee het vliegtuig in: ze moeten ALTIJD plassen als het niet kan!)

Maar we hadden allemaal heerlijk geslapen. Omdat het toch nog te vroeg was om verder iets te doen, heb ik maar mijn sportkleren aangetrokken en ben naar de gym gegaan. Het was er druk voor dat tijdstip! Maar ik had wel een beetje mijn ideeën over de sportiviteit van de mensen daar. Er waren een paar mensen die in laag tempo op de loopband wandelden en een paar die relaxed achterover leunendaan het fietsen waren, terwijl ze naar de tv op hun schermpje keken. Er kwam met moeite een zweetdruppel aan te pas. Maar ze zullen er wel een goed gevoel van krijgen, anders zouden ze er niet zo vroeg voor opstaan denk ik.

Vervolgens lekker ontbeten, Kurt wilde weer pannenkoeken, Johan Belgische wafels en ik french toast. Ik ben gek op wentelteefjes en dit waren - zoals ik gehoopt had - héle lekkere. Om een uur of half 10 zaten we in de auto naar San Diego, met een tas vol proviand. Het weer zag er goed uit, er was genoeg blauwe lucht te zien. Niet heel warm, maar lekker weer voor een tripje. Ideaal ook om op zondag naar San Diego te gaan, het was heel stil op de weg en Tom Tom leidde ons perfect de stad in. We parkeerden de auto bij de Old Town, waar ooit San Diego was ontstaan en wat het schoolvoorbeeld van een Tourist Trap is. Maar goed, we zijn ook touristen en het was best even leuk om te zien, allemaal héle oude gebouwen (19e eeuw), zoals een schooltje, een sheriffs bureau en een Wells Fargo zaak met een echte postkoets, precies als die Kurt van Playmobil heeft!

Vervolgens kochten we kaartjes voor de Old Town Trolley, een soort trammetje, waarmee je hop on hop off de hele stad doorkunt. We reden naar de eerstvolgende halte, de Embarcadero oftewel de haven van San Diego waar een aantal bekende oude schepen liggen. Je hebt er de Star of India (een oud zeilschip / voormalig vrachtschip en een duikboot) waar je in kon kijken. Maar we moesten keuzes maken want alles zien zou Kurt niet volhouden. Daarom togen we direct naar de USS Midway, het vliegtuigschip dat vanaf WOII tot voorkort dienst heeft gedaan. Johan liet zijn defensiepas zien en mocht gratis naar binnen, ik mocht tegen gepensioneerdentarief (??) en Kurt mocht ook gratis. Dat was nog eens een leuke deal voor ons Hollanders.

Johan en ik hadden koptelefoons om de audiotour te kunnen horen. Het was gelukkig goed te doen, wij naar het verhaal luisteren en dan aan Kurt vertellen wat er te zien was. Omdat Johan ook op marineschepen heeft gewerkt kon hij ons veel uitleggen over waar alles voor was en hoe het werkte. Kurt vond het leuk om de slaapvertrekken te zien, waar de mannen als sardientjes in een ton moesten slapen. En het vliegdek was natuurlijk superleuk met al die vliegtuigen. Al met al was het nog een behoorlijk lange tour door dat enorme schip, dus op het laatst hebben we de drukke brug maar overgeslagen en zijn van boord gegaan om een hapje te eten.

Daarna stapten we weer op de trolley en hebben de rest van de tour helemaal gedaan zonder uit te stappen. Tsja, het doet niet echt recht aan San Diego, want er is zo verschrikkelijk veel te zien en te doen, maar we hebben het in vogelvlucht toch een beetje meegekregen en zonder al te zere voeten! We reden eerst met de trolley over de héle hoge brug die de stad met het schiereiland Coronado verbindt. Ik vond die oversteek zelf wel spannend hoor.

Ander hoogtepunt was Balboa park, een gigantische groenzone middenin de stad met heel veel musea her en der en de San Diego Zoo. In die Zoo hebben ze reuzenpanda's die ik wel eens had willen zien, maar omdat we zelf zo verwend zijn met dierentuinen hadden we maar besloten dat toch links te laten liggen.

Na de tour aten we nog een ijsje en reden weer naar ‘huis', want Kurt wilde graag zwemmen. En ik wilde eigenlijk wel even naar de Outletstores. Omdat ik nog niet zelf had gereden vond ik het wel even spannend om daar zelf heen te gaan. Daarom zijn we er eerst even langs gereden. Het bleek nog geen 3 kilometer van het hotel te zijn en drie keer rechtsaf. Dat moest lukken en dat was ook zo. Ik heb me ingehouden met alleen wat t-shirtjes en een trui van Ralph Lauren. Nog wel even bij Adidas gekeken maar ze hebben hier echt een heel andere smaak in sportkleding. Suus, ik denk dat ik jou geen plezier doe met zo'n wijd sportbroekje zoals mannen dragen, nietwaar? Hier dragen alle vrouwen dat, was me vanmorgen in de gym ook al opgevallen. Maar ik blijf nog wel even doorzoeken naar wat leuks hoor!

We zitten op onze kamer te wachten op de pizza die we besteld hebben. Het hotel heeft tot nu toe een goede klant aan ons, we maken het ons gemakkelijk en gaan niet de deur uit om te eten, geen puf voor. Misschien morgen...

Morgen gaan we terug naar San Diego, maar dan naar SeaWorld.

Ga naar dag 4

Reacties

Reacties

Susan

haha! Nee geen wijd sportbroekje! Wat een drukke dag hebben jullie weer gehad! En dat met om 6 u opstaan...diepe bewondering voor je dat je dan gaat sporten ipv doezelen in bed...veel plezier weer! liefs s

Anja/Annelief

San Diego, het klinkt al zo heerlijk westernachtig en na dit verhaal lijkt het me echt geweldig om er zelf rond te struinen.

"ik mocht tegen gepensioneerdentarief (??)" Eh, hoe oud was je precies geworden Christa? Ik schatte je op de meeting een jaar of dertig, gaan ze in de U.S. al zo vroeg met pensioen? Geen wonder dat de recessie zo hard aankomt dan :D

Jan-Martijn

Hoi Christa,

We hebben vanochtend al erg gelachen om je verhalen. We gaan je extra fotoruimte kado doen als we jou in zo'n wijd sportbroekje zien. Lijkt me enig, nog van harte gefeliciteerd namens al je collega's.

Christa

Oh, nou dat moeten we maar doen dan! Hou de foto's maar in de gaten :)

Annelies

Ha sportieve familie,
Als jullie in dit tempo doorgaan hoeven jullie niet meer naar de sportschool. Zou jammer zijn; dan missen we allen de wijde gerutie sportbroek......
Veel plezier.
Groet Annelies

ftheloosen@cs.com

Christa/Kurt/Johan

Leuk om te lezen hoe het met jullie gaat in Amerika.
Christa, nog gefeliciteerd met je verjaardag. Mag aannemen dat je niet vergeten bent door je mannetjes.
Wat jullie overkwam op Schiphol met Kurt is heel vervelend, maar ook heel begrijpelijk. Kurt ziet van alles en wil overal naar toe. Jullie zijn alleen maar bezig met alles zo soepel mogelijk te laten verlopen.
(voorlopig even niet meer aandenken, maar op de terugreis een kettinkje om de nek, met niet alleen maar zijn naam etc maar ook de vluchtgegevens).
Johan, alles verloopt soepel met de opplanning. Maak je geen zorgen en geniet met Christa en Kurt van Amerika. Ik blijf lezen en wens jullie nog een fijne tijd samen in the States.

Groet

Frans

Astrid

Heel veel plezier in Seaworld. Ik ben nog steeds niet jaloers ;o) En ik geniet van je verhalen!!!

Astrid

Veel plezier in Seaworld. Ik ben nog steeds niet jaloers ;o) Ook niet op de dikke/vette/zoete french toast. En oh ja, maple syrup...bah bah!

Astrid

oeps foutje....en nou 3 keer

Jan-Martijn

Vooral de foto's van Kurt vinden we hier op het werk erg leuk. Dus doe er daar maar meer van. Vooral die door Johan genomen, met van die eigenwijze zonnebrillen is heel grappig. We zijn eigenlijk een beetje jaloers dat jullie Bert, Ernie én Koekiemonster hebben ontmoet.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!