Christa, Johan en Kurt in de VS, 12 juni tot 15 juli 2009

Nog 3 weken!

En nu begint het echt op te schieten! Op het werk wordt de druk ook steeds hoger om alles op tijd af te krijgen, je wilt je collega's toch niet opzadelen met werk dat niet af is. Dat wordt nog een hele kluif, maar gelukkig heb ik lekker meters gemaakt deze week en een paar grote klussen afgekregen.

Gisteravond op internet (www.ikgaopreis.nl) nog even wat laatste zaken geshopt:

• Eagle Creek cubes in 3 verschillende kleuren en één half cube. Dit zijn een soort tas-doosjes die je in je koffer of rugzak kunt doen, zodat we gemakkelijk spullen van ons drieën in één koffer kunnen doen en het toch gemakkelijk uit elkaar kunnen houden. Daarnaast zorgt het ervoor dat niet alles door elkaar gaat in de koffer.
  • Twee infobandjes voor Kurt, leuke kleurige polsbandjes waar we ons telefoonnummer op kunnen zetten. Tochhandig als we hem kwijt raken en hij zich niet verstaanbaar kan maken.
  • Een flesje DEET gel, onder meer in Yosemite schijnen behoorlijk vervelende muggen te kunnen zijn. We nemen voor Kurt waarschijnlijk ook een klamboe mee, hij blijkt altijd een smakelijk hapje (of slokje?) voor muggen te zijn.
  • drie kleine pakjes metregenponcho's, bijvoorbeeld ook voor SeaWorld!
  • En een jogger alarm, die kun je om je pols doen tijdens het hardlopen en heeft een 105 decibel alarm, rood flashlight en led verlichting voor als je 's avonds zichtbaar wilt lopen. Dat alarm geeft me toch wel een prettig gevoel als ik straks in meer onbekende omgevingen ga hardlopen. Met een mep op dat ding gaat ie af.

Verder afgelopen drie weken Kurts paspoort geregeld, verhoging van de limiet op m'n creditcard (we nemen er drie mee in totaal), reisverzekering naar werelddekking gedaan, nog twee MB reisspelletjes gekocht (dokter bibber en vier op 'n rij) en heel veel spelletjes voor Kurtop de Nintendo DS gezet. Ook een aparte kamer boven tot Amerikakamer gebombardeerd, waar onze koffers al klaarliggen zodat we er al dingen in kunnen gooien. Johan heeft de laatste stekkertjes online besteld.

Op mijn 'to do' lijstje staat nu eigenlijk vooral nog het aanmelden op de ESTA site, de andere belangrijke dingen zijn nu wel gedaan.

Tussen de bedrijven door zit ik ook nog in de feestcommissie van een familiereunie, die in het Pinksterweekend plaats vindt. Aan mij de taak om de barbecue te regelen. Gelukkig is er easybbq.nl! Ik hoef alleen maar te betalen, heel easy :)

En nu verder aftellen. Nog 22 dagen.....