Christa, Johan en Kurt in de VS, 12 juni tot 15 juli 2009

Nog 6 weken (en 2 dagen :))

Nog maar 6 weken, dat klinkt toch wel heel kort! Het begint nu toch wel serieus te worden, ik zie zelfs Johan al met reisgidsen lopen. Zondag op een verjaardag bij de buren werden hem allerlei vragen gesteld over onze reis, terwijl ik ernaast zat. Ik zag wel wat zweetdruppels op zijn voorhoofd, maar ik moet zeggen dat hij zich er kranig doorheen heeft geslagen. Kennelijk heeft ie stiekem toch wat bijgelezen de laatste weken

Laughing

Inmiddels zijn de stoelen voor zowel de heen- als de terugvlucht geboekt en ben ik nu flink bezig met ons draaiboek. Ik heb alle relevante papieren per dag geschikt(hotelreservering, kaartjes, info over het gebied, attracties, restaurants, etc). Toch wel fijn om als we daar zijn, niet alleen met onze neus in de reisboeken te zitten maar gelijk op pad te kunnen.

Ik heb dankzijeenallerliefst AllesAmerika forumliddie in Amerika woont de felbegeerde Legolandtickets kunnen kopen die niet rechtstreeks naar NL kunnen worden verzonden, hij wil ze tegen een kleine vergoeding wel naar me doorsturen. Met deze tickets kunnen we alle dagen dat we in Carlsbad zijn onbeperkt Legoland binnenwandelen, dat naast ons hotel ligt, en dat voor de prijs van 1 dag entree (excl verzend/ handlingkosten). Een superdeal! Zo kunnen we lekker elke dag een paar uurtjes, tot het druk wordt of juist na de grote drukte.

Verder heb ik het schema voor de laatste week toch nog omgegooid. Ik ga de 3 nachten Monterey inkorten tot 2 nachten. Dat is eigenlijk wel genoeg, het gaat toch vooral om het aquarium daar en dan kunnen we gelijk de hot spots wel mee pakken. Ik heb de hotels in San Simeon en Santa Barbara een dag vervroegd (of in ieder geval mee bezig). Nu kan ik aan het eind nog een nacht in Santa Monica inplannen. Daar willen we sowieso nog graag heen en zo hebben we ook meer speling om de LaBrea Tarpits te bezoeken. Het was een heel gepuzzel, maar met deze planning ben ik nu echt tevreden.

Afgelopen week bij het Kruidvat nog schattige geruite picknickbordjes, bekers en schaaltjes gekocht, 3 van elk in rood, groen en roze. Hoeven we daar in Amerika niet meer naar te zoeken. Verder zal ik me inhouden met dingen van huis meeslepen..

Zo vlak voor de finish heb ik er toch wel steeds meer vertrouwen in dat het een prachtige reis gaat worden! Tenminste, als de varkensgriep zich een beetje koest houdt....

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!