Christa, Johan en Kurt in de VS, 12 juni tot 15 juli 2009

Nog 3 maanden

Nog iets meer dan 3 maanden en dan is het zover. Ik moet wel zeggen dat de tijd vliegt. De week isnog niet begonnen of hij is alweer om. Gelukkig heb ik al een jaar geleden aangekondigd dat ik er straks een maand tussenuit ga, dus op het werk wordt er rekening mee gehouden.

Gisteren heb ik het allerlaatste hotel geboekt, die in Prescott. Had deze overnachting als enige eigenlijk op de bonnefooi willen doen maar ach, ik kwam zo'n leuk hotel tegen.. dus toch maar vastgelegd. (zie verhaal accommodaties) Het enige wat ik nu nog aan hotels kan doen, is in de gaten houden of er voor sommige overnachtingen betere aanbiedingen voorbij komen. Ik hoop met name nog op iets leuks voor Santa Barbara.

De auto heb ik in januari met vroegboekkorting bij USAreisen geboekt. Uiteraard de Chevrolet Equinox, zoals de meesten op het forum van Allesamerika. 750 euro voor meer dan een maand autohuur vind ik helemaal niet slecht.

Volgende week kan ik KLM reserveringen gaan bellen om onze stoelen voor de heenreis vast te leggen. Via Seatguru heb ik een goed beeld van wat goede plaatsen voor ons zijn. Daarnaast ga ik nog een keer bevestiging vragen dat er een kindermaaltijd gereserveerd is, want dit schijnt nogal eens mis te gaan bij KLM.

Verder kunnen we Kurts paspoort gaan aanvragen, hij heeft er immers eentje voor zichzelf nodig als we naar de VS gaan. En vervolgens kunnen we ons registreren op de ESTA site. Ondertussen ben ik ook al checklistjes begonnen voor 'nog regelen', 'meenemen', 'nog kopen' en 'daar kopen'.

En dan is het de komende tijd vooral een kwestie van nog verder inlezen. Leuke wandelroutesuitkiezen voor de nationale parken, dingen om te doen in de steden. De laatste 'ontdekkingen' die ik heb gedaan zijn er twee die leuk zijn om met Kurt te doen: het Exploratorium in San Francisco en de LaBrea Tarpits in los Angeles. Het Exploratorium is een soort Evoluon wat interessant is voor alle leeftijden maar vooral ook voor kinderen. De Tarpitsis een archeologische vindplaats. Dit iszoals de naam zegt een teerput waar in de loop van miljoenen jaren heel wat beesten in zijn gevallen enversteend zijn. Hier kun je levensgrote dinosaurussen zien en bijvoorbeeld een volledig skelet van een mammoet. Dit zal ongetwijfeld veel indruk op Kurt (en op ons) maken.

En nu zorgen dat ik Johan ook een beetje aan het inlezen krijg. Hij vertrouwt er op dat ik het allemaal wel regel. En dat doe ik natuurlijk ook. Ik vertel hem wel veel van wat ik tegen kom tijdens mijn zoektochten op internet, maar zelf is hij er nog niet echt mee bezig. Zal binnenkort hopelijk wel komen. Ik zit er ook over te denken om hem 'in charge' te maken van het plannen van de activiteiten in de nationale parken. Mooi afgebakend stukje en dan weet hij zeker dat ik het nog niet uitgezocht heb. Op dit moment weet hij trouwens nog niet wat een 'hoodoo' is en als ik een foto van Bryce laat zien en vraag wat het is zegt ie: 'ehhhh... Grand Canyon?' Hier moet dus nog even een inhaalslagje komen.

Maar... morgen eerst een dagje skieën in Bottrop, om de nieuwe skischoenen uit te proberen voordat ik over twee weken met collega's een paar dagen naar Oostenrijk ga! En als ik dan terug kom, is het nog maar iets meer dan twee maanden!

Reacties

Reacties

Heidi

Dag, Wat leuk om jullie planning te lezen! Wij zijn ook met zijn drietjes (zoon Stijn die tijdens reis 7 is) en gaan op 4 juli 3 weken rondreizen...Wij beginnen in SFO, door naar Yosemite Pines/Groveland voor 3 nachten, dan 1 nacht Lone Pine, door Death Valley en dan 4 nachten Stratosphere Las Vegas (1 dag Grand Canyon) dan Los Angeles 4 nachten KOA camping, door naar monterey KOA 4 nachten en als laatste 4 nachten Petaluma San Francisco...de 1e en laatste nachten zullen we op de luchthaven doorbrengen (zijn de enige 2 nachten die we nog moeten boeken)...ook voor ons dus aftellen (as zaterdag nog maar 10 weken) leuk om misschien ideetjes/tips uit te wisselen? Misschien komen we elkaar nog tegen ;-)
Groetjes,

Heidi Helmstrijd

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!