Christa, Johan en Kurt in de VS, 12 juni tot 15 juli 2009

Planning dag 32 - 13 juli Anaheim: Disneyland

Planning

Eindelijk is het weekend voorbij en kunnen we met goed fatsoen naar Disneyland, zonder onder de voet te worden gelopen (hopen we). We gaan ervoor, de hele dag en misschien zelfs de avond.En je bent een fanatieke planner of je bent het niet, dus ik heb voor 14 dollar software aangeschaft om het meeste uit onze dag te halen. Het bedrijf Ridemax heeft jarenlange ervaring met de drukte in Disneyland vertaald in een programma dat een optimale planning voor je maakt van de volgorde van de attracties die je wilt bezoeken, zodat je wachttijd zo kort mogelijk is.Als je een planning hebt print je die uit en neem je die mee, samen met twee reserveplanningen voor alserietsuiloopt.

Ik heb al wat zitten spelen met Ridemax, en het is in ieder geval duidelijk dat een dagje Disney plannen een dodelijk serieuze zaak is en je geacht wordt om 6 uur naast je bed te staan en om 7 uur bij de poort. Tsja, je moet er wat voor over hebben... je wordt van half 8 tot 14 uur doorhet park gejaagd (met 50 minuten eetpauze) en daarna mag je bijkomen eneen dutje doen in ons hotel, een hapje eten en er dan tegen een uur of half 7 nog een paar uurtjes tegenaan. Nou, we gaan ervoor hoor! Ik wil zelf graag in Splash Mountain (als je in je eentje bent kan je een speciale pas krijgen en hoef je bijna niet te wachten!) en in Indiana Jones. Verder doen we allemaal Kurtvriendelijke attracties, zoals Dumbo, Peter Panen Finding Nemo.