Christa, Johan en Kurt in de VS, 12 juni tot 15 juli 2009

Planning dag 28 - 9 juli Santa Barbara

'Santa Barbara is de ultieme zuid-Californische badplaats. De combinatie van studenten (aan de University of California at Santa Barbara), surfers en gewoon zon- en water genietende mensen die geen zin meer hadden om in LA te wonen, geeft de stad een heel plezierig aanzien. Dank zij de aardbeving van 1929, waarbij een groot deel van Santa Barbara tegen de grond ging, heeft downtown een heel specifieke mission-sfeer met zijn roodgepande daken, stuco muren en galerijen waar het maar even kan. De stadsbestuurders waren in de jaren van wederopbouw zo gegrepen door de Spanish revival die toen populair was, dat ze consistent de hele stad zo hebben opgezet. Daardoor heeft het veel van een Middellands Zee stadje'.
[Bron: http://www.pacificislandtravel.nl/ ]

We gaan hier misschien wel de missiepost bekijken, een beetje shoppen en vooral nog even flink bijtanken voor een nieuw jaar hard werken.

Santa Barbara Mission

Als het goed is, is het klimaat hier heerlijk en zijn de stranden van Santa Barbara geweldig. Het wordt niet voor niets wel de 'Amerikaanse Rivièra' genoemd.

Santa Barbara

Nog geen idee waar we slapen deze 3 nachten. Ik twijfel nog sterk tussen het wachten op een goed Priceline aanbod voor een comfortabel hotel en een iets meer kindvriendelijk verblijf opRancho Oso of El Capitan Canyon (waar ze het begrip glamping hebben uitgevonden: glamorous kamperen in een tent, maar wel met echte bedden en catering bij de hand).

Ik denk toch dat we het tegen die tijd wel een beetje hebben gehad met back to basic (oké, El Capitan is niet zo heel basic), of misschien zijn we juist helemaal hotelmoe? Het nadeel is dat hotels in Santa Barbara werkelijk kapitalen kosten! Zelfs 2-sterren hotels vragen gerust meer dan $ 200 voor een nachtje. En dan zitten we er ook nog in het weekend... Wellicht dat we ons heil nog kunnen zoeken in Goleta, dat vlakbij ligt en ook over een prachtig strand beschikt, maar waar de hotels iets milder geprijst lijken.

Ik ga wel eerst een paar pogingen wagen op Priceline. Ik zie dat anderen regelmatig het beachfront hotel Oceana in Santa Barbara scoren voor $ 110 per nacht. Eens kijken of dat ook gaat lukken voor een weekend in juli.

Toevoeging februari 2009: Inmiddels Best Western Carpinteria gereserveerd, in het andere stadje net buiten SB. Dat was nog redelijk betaalbaar. Ik kwam er vorige week achter dat er een of ander Frans festival dat weekend in Santa Barbara is. Misschien stelt het niet zoveel voor, maar het zou kunnen dat dat de prijzen nog verder opdrijft en ze zijn al hoog. Nu heb ik in ieder geval iets en blijf ik leuke aanbiedingen zijdelings in de gaten houden.