Christa, Johan en Kurt in de VS, 12 juni tot 15 juli 2009

Planning dag 22 - 3 juli San Francisco

Planning

Onze eerste van twee volle dagen in San Francisco. Zoveel te zien... op internet vond ikeen site van Nederlanders die in San Francisco wonen en tippen wat er leuk is om met kinderen te doen. Nou verschilt het natuurlijk wel of een kind 4 is of 12. We kennen Kurt goed genoeg om te weten dat we hem met Alcatraz geen plezier doen. Na een minuut of 15 is zijn aandacht echt wel weg, ook al kan hij de verhalen bij de audiotourin het Nederlands horen. Dat hij dan gaat keten is op zich niet erg, maar dan horen wij (en mogelijk andere bezoekers) ook niks meer van de audiotour en dat is zonde. Dat doen we dus gewoon een andere keer (ik lees immers dat praktisch iedereen die in de VS is geweest weer terug wil, dus dat geldt ook vast voor ons..).

Gelukkig blijft er nog genoeg over om te doen. Natuurlijk de main attractions bekijken zoals de Golden Gate bridge, Chinatown, Lombard street, Fisherman's wharf en Pier 39. We kunnen ookeen dag uittrekken voor de49 miles scenic drivedoor San Francisco, waarin we alle belangrijke bezienswaardigheden zien. Het lijkt me alleen jammer als de chauffeur (ons kennende Johan dus) er dan wat minder van mee krijgt. Dan kunnen we volgens mij nog beter in zo'n open bus gaan zitten en ons allemaal laten rijden.

Andere ideeën:
- Op de fiets de Golden Gate Bridge oversteken, een superpopulaire attractie. Had gezien dat ze ook van die 'aanhang' fietsen hebben waarbij Kurt zelf kan meetrappen. Dat is wel handig, want die brug is best stijl hier en daar.
-eten in het Rainforest Café op Fisherman's Wharf (145 Jefferson Str. Ste 400).
- Ghirardelli Squarete bezoeken en daar een lekker ijsje te eten te bekijken. Hier is een oude chocolade fabriek en schijnen ze lekker ijs te hebben
- winkelen, bijvoorbeeld op Union Square
- een bezoek te brengen aan het Golden Gate Park (als het mooi weer is lekker picknicken daar of op een andere leuke plek)

Astrid Baggermans

Rainforect Café is écht superleuk. Is een keten, dus die zul je wellicht ook nog op andere plaatsen tegenkomen. De dieren komen daar tot leven tijdens het eten en het aquarium is altijd gaaf om te zien. Enne...de strawberry daiquiry is verrekes lekker daar.