Christa, Johan en Kurt in de VS, 12 juni tot 15 juli 2009

Planning dag 14 - 25 juni Zion -> Las Vegas

Planning

Vandaag hebben we een uurtje extra, want we rijden de Mountain Time weer in en kunnen de klok een uur terug zetten. We kunnen dus rustig aan vertrekken vanuit Mount Carmel, we zullen vandaag zo'n 300 kilometer afleggen. Via Springdale rijden we naar de interstate 15, die we zuidwaarts nemen. We verlaten Utah, komen eerst een stukje door Arizona en daarna in Nevada.

Onderweg kunnen we even van de snelweg afgaan en via route 167 om Valley of Fire State Park te bezoeken. Valley of Fire SP is het oudste state park van Nevada (1935). Derotsen zijn er knalrood met wat zwart en lijken wel in brand te staan. We zouden er een korte trail kunnen lopen naar Elephant Rock of deMouse Trail,om hiëroglyfen te zien in de rotsen. Maar misschien vinden we het ook wel te warm om buiten te lopen.

Elephant Rock, Valley of Fire

En dan is het niet ver meer naar Las Vegas. TomTom zal ons vast feilloos naar ons hotel, het Monte Carlo, leiden. Dit hotel ligt centraal op de Strip, in de buurt van hotels als New York New York, Paris, Bellagio en Planet Hollywood.

We verblijven hier 2 nachten. Hopelijk is dit genoeg om ons 'to do' lijstje af te wikkelen. We zijn geen gokkers, maar er zijn wel een hoop andere dingen die we graag willen zien en doen.