Christa, Johan en Kurt in de VS, 12 juni tot 15 juli 2009

Planning dag 10 - 21 juni Page -> Bryce Canyon

Planning

We kunnen wat uitslapen, want vandaag hoeven we niet zo ver te rijden, zo'n 200 kilometer. We verlaten Page en rijden wederom via naar verwachting prachtige scenic routes naar Bryce Canyon. Misschien rijden we via de Cottonwood Canyon Road, dit is de kortste - en een mooie - weg naar Bryce. Dezeweg is onverhard en daardoor alleen bij droog weer begaanbaar.

We verblijven in het park zelf, in een western cabin in Bryce Canyon Lodge (één van de duurste overnachtingen tijdens onze reis). Deze Lodge ligt tussen Sunrise Point en Sunset Point in, dus we zitten eerste rang voor de show! Bryce is overigens éénvan de donkerste plekken op aarde. Tijdens een heldere, onbewolkte nacht zijn er meer dan 7000 sterren te zien met het blote oog.Daar kunnen we ongetwijfeld van genietenvanaf de porch van onze cabin.

Western Cabins bij Bryce Canyon Lodge

We hebben als het goed is na aankomst nog ruimschoots de tijd om wat wandelingen in het park te maken en vanuit de auto uitzichtspunten te bekijken. En wat we vandaag niet doen, kunnen we morgen nog bekijken want dan kunnen we ook nog een groot deel van de dag hier doorbrengen.

Eén ding stond twee maanden van te voren al vast: we dineren om half 7 's avonds in het restaurant van de lodge. Dit moest je zolang van te voren reserveren stond er op de site, dus dat heb ik maar gedaan. Lekker spontaan he?