Christa, Johan en Kurt in de VS, 12 juni tot 15 juli 2009

Planning dag 9 - 20 juni Page

Planning

Een hele dag varen met een speedboot op Lake Powell, dat is onze ambitieuze planning voor vandaag. Ambitieus omdat het een lieve duit kost, maar.... dan heb je ook wat. We overwegen overigens nog om een boot te huren waar we opof in een tentje ernaastkunnen overnachten. Dat lijkt me een heel aparte ervaring. Ik heb alleen nog twijfels over onze veiligheid, zo in je up in de wildernis.

Lake Powell ligt direct bij Page en is een gigantisch uitgestrekt meer, waar in het weekendhalf Salt LakeCityin boten op rondvaart. Het meeris in feite een canyon die onder water is gezet door de bouw van de Glen Canyon Dam. Het is nogal controversieel heb ik begrepen, want er is een behoorlijk stuk natuur verloren gegaan en zoveel electriciteit schijnt de dam niet op te leveren. Maar het levert wel een prachtig plaatje op, mooi gekleurde stenen wanden boven diepblauw water.

Het oorspronkelijke plan was om zo vroeg mogelijk te vertrekken met de boot en dan helemaal naar Rainbow Bridge, zo'n 80 km verderop, te varen. Naast het feit dat dit (naast de huur van de boot) een vermogen aan brandstof schijnt te kosten, blijkt ook nog eens dat Rainbow Bridge door het continue zakken van het waterpeil van het meer niet meer per boot bereikbaar is, maar alleen nog door een wandeling van 45 minuten. Dan maar geenRainbow Bridge en gewoon relaxed rondvaren, een fijne picknickplek opzoeken en een duik nemen. Misschien huren we ook wel een tube of waterskies bij de boot.

Rainbow Bridge, Lake Powell