Christa, Johan en Kurt in de VS, 12 juni tot 15 juli 2009

Planning dag 7 - 18 juni Prescott -> Grand Canyon

Planning

We staan op tijd op en rijden via Ghost town Jerome naar Sedona. De omgeving rondomSedona moet prachtig zijn, maar we gaan er niet uitgebreid de bergen in, we snuiven alleen wat sfeer op.

Red Rocks rondom Sedona

Ik wil ook welgraag bijMontezuma Castlekijken. Omdat we Monument Valley niet aandoen, krijgen we door het bekijken van oude indiaanse nederzettingen toch wat mee van de inheemse cultuur. Het ligt een beetje van de route af, even kijken of we het in kunnen passen.

Montezuma Castle

We rijden verder de scenic route die via Sedona met de omringende red rocks en Slide Rock State Park naar Flagstaff leidt. Hopelijk is het niet te druk in dat park en kunnen we een plons in het water wagen en de natuurlijke glijbanen uitproberen.

Iklas ook deze tip nogin eenreisverslag:
Een wandeling langs de Oak Creek bij Westfork. Je kunt de hele Creek 11 mijl volgen, maar afhankelijk van hoe lang je wilt wandelen, keer je eerder om. Het is echt een aanrader als je ooit in de buurt van Sedona bent!!!! De wandeling is relatief vlak, dus niet heel erg vermoeiend, maar je volgt grotendeels de Oak Creek, die langs steile rotswanden kabbelt, met naaldbomen, een avontuurlijk pad (dat wel goed te doen is) en op veel plekken steek je het beekje over via rotsblokken, steentjes en boomstammen. Bij de 4e oversteek zouden we een pauze nemen, en daarna weer terug lopen. Komen we op een prachtig plekje uit! Genoeg ruimte op de vlakke rotsen om even te gaan zitten, en een heerlijke beek waar de kinderen in konden lopen. Prachtige soorten vlinders vlogen er!

Vanaf Flagstaff rijden we via een mooie route verder naar Grand Canyon, waar we tegen de avond aankomen en kunnen genieten van beelden van de Grand Canyon bij zonsondergang. We hoeven ons niet erg te haasten, want het is bijna midzomer en de zon gaat - om precies te zijn - pas om 07:40 uur onder.

We nemen onze intrek in een rim cabin in de Bright Angel Lodge, waar we maar één nachtje blijven.