Christa, Johan en Kurt in de VS, 12 juni tot 15 juli 2009

Planning dag 2 -13 juni - LA -> Carlsbad

Planning dag 2

We zullen wel heel erg vroeg wakker zijn, gelukkig is de autoverhuur 24 uur per dag open. We nemen weer de shuttle naar LAX en vandaaruit de Shuttle naar Alamo, of we nemen rechtstreeks een taxi. We huren een midsize SUV en kunnen waarschijnlijk kiezen uit een aantal auto's binnen die klasse. We zullen alle pogingen om extra verzekeringen te slijten tacklen. En dan wordt het tijd om ons op het wegennet van LA richting Zuiden te storten. Onze TomTom zal ons vast feilloos de goede richting wijzen en anders is de RandMcNally Roadatlas er ook nog. Onderweg zullen we eerst een poging doen ergens een koelbox en drankjes in te slaan voor onderweg.

Tot Carlsbad is het maar krap anderhalf uur rijden en gelijk naar het hotel heeft geen zin, we zullen veel te vroeg zijn om in te checken.. We zouden dus eerst eens een kijkje kunnen gaan nemen aan de kust bij LA, bijvoorbeeld Long Beach en een bezoekje brengen aan de Queen Elisabeth. We kunnenookdoorrijden naar San Diego en daar bijvoorbeeld de Old Town bekijken en Balboa Park en de San Diego Zoo. Als het mooi weer is kunnen we ook van het strand genieten, bijvoorbeeld dat van Coronado Beach, het schiereiland in San Diego waar het prestigieuze Coronado hotel staat..

In de middag zullen weinchecken in ons hotel, het Sheraton resort Carlsbad. Dit hotel is in 2007 gebouwd en dus nog relatief nieuw. Dat is waarschijnlijk de reden dat ik het voor een heel zacht prijsje via Priceline heb kunnen boeken. Vergeleken met de hoogseizoenprijzen van andere hotels in deze omgeving is het een koopje. En voor Kurt is het natuurlijk geweldig dat het hotel een eigen toegang tot Legoland heeft!

Misschien dat we vandaag ook al een bezoekje brengen aan Legoland, in de ochtend of aan het eind van de middag. We hebben namelijk kaartjes op de kop getikt waarmee we voor de prijs van iets meer dan een dagkaartje 3 maanden lang onbeperkt toegang hebben! We kunnen er dus elke dag wel eventjes naar toe.