Christa, Johan en Kurt in de VS, 12 juni tot 15 juli 2009

vertrek 13:30 uur, aankomst 15:30 uur

Terug:
KL602
14 juli Los Angeles - Amsterdam
vertrek 17:40 uur, aankomst 13:00 uur (15 juli).

De kosten
Geboekt via http://www.airmiles.nl/. Met een paar duizend gespaarde airmiles kregen we een paar tientjes korting.Kurt kreeg daarnaast nog 25 % korting, Johan en ik waren zo'n 780 euro kwijtper ticket (geboekt in september)

De vliegtuigen zelf
Op deze site kunnen we vast zienhoe het toestel eruit ziet en welkestoelen we moeten vermijden als weeen dag van te voren online inchecken: http://www.seatguru.com/airlines/KLM/KLM_Boeing_747-400_combi.php

Uit deze info blijkt dat we op de heenweg een zogenaamd combi-toestel hebben. Deze wordt deels voor goederenvervoer gebruikt, waardoor er bijna 200 minder stoelen in zitten. Dat scheelt toch iets aan wachtrijen bij het inchecken! Op de terugweg hebben we een 'gewone' 747-400, wat betekent dat er meer dan 400 stoelen in zitten. Dat worden wel lange rijen dus...

Entertainment(van Kurt) onderweg
We vliegen non-stop, we zijn er in een uurtje of 10. Nadeel vandetoestellen waar wij mee vliegenis dat er geen aparte tv schermpjes in de stoelen zitten en er geen aansluiting is voor de laptop in de economy klasse. We zullen dus alles uit de kast moeten halen om Kurt te entertainen. De Nintendo DS gaat mee (hoewel wijdaar zelfnu nog meermee spelendan Kurt), daarnaast nemen we kleine speeltjes mee zoalspotjes klei, kleine boekjes, dikke elastieken en een stukje touw (kan ie uren zoet mee zijn), wat tekenpapier, etc.Op de terugvlucht zalKurt gelukkig een groot deel van de reis slapen.