Christa, Johan en Kurt in de VS, 12 juni tot 15 juli 2009

De accommodaties

Na vaak veel wikken en wegen, envaak ook door te gokken op Priceline, hebben we deonderstaande hotels en cabins geboekt (prijzen incl tax). We zitten nu op een gemiddelde van $ 104 per nacht, en dat vind ik zelf heel netjes. Ik verwacht wel dat de hotels die ik nog moet boeken aan de Central Coast dit gemiddelde nog wel omhoog zullen halen.

* toevoeging d.d. 19 januari 2009: inderdaad ligt het gemiddelde nu op $ 124, na het boeken van de Central Coast hotels. Dit valt nog binnen de 90 euro per nacht die ik me van te voren tot doel had gesteld.

17/5: Ik heb afgelopen weekde KOA in Monterey omgeboekt naar een 4-sterrenhotel, omdat ik tegen een 3-nacht minimum bij de KOA aanliep, terwijl ik terug wilde naar 2 om ook nog een overnachting in Santa Monica te kunnen doen.

LA
Crowne Plaza Los Angeles Airport, 3,5 *. Via Priceline geboekt voor $ 70 (1 nacht)

Carlsbad/ San Diego
Sheraton Carlsbad Resort en Spa 3,5*. Het hotel heeft een eigen toegang tot Legoland en ligt op een paar mijl van het strand. Via Priceline geboekt voor $ 108 (4 nachten)

Prescott Arizona
Marriott Residence Inn in Prescott, $ 120 voor één nacht. Dit hotel als laatste geboekt. Lange tijd plan gehad om deze overnachting op de bonnefooi te regelen, maar ben toch teveel een zekerheidszoeker. San Diego - Prescott is volgens Mapquest 6 uuren 40 minuten rijden. Zelfs met wat oponthoud moet dat goed te doen zijn. Sedona durf ik net niet aan. Dit hotel kreeg wervende reviews, isgloednieuw, heeft ruime kamers (zie hieronder de meest eenvoudige

Tongue out
), een fijn zwembad en een gratis hot breakfast. Klinkt veelbelovend!

Grand Canyon
Bright Angel Lodge, Rim cabin met partial view. Via Xanterra geboekt voor $ 151, 57 (had eerst Maswik voor $ 90 maar AAN de rim is toch leuker!)

Page
Debbie's hide a way Motel.Via mailtje geboekt voor $ 110 per nacht.
Goeie ligging, vlakbijLake Powell (komt goed uit want het heeft geen zwembad).De kamers hebben aparte slaapkamersen een volledige keuken, en daardoor eenhuiselijke atmosfeer. Even twee dagen zelf kunnen koken en ons jochie in een aparte slaapkamer is wellekker. Ik twijfel nog wel een beetje of we toch niet een iets luxer hotel met zwembad zullen doen.

Bryce Canyon
Bryce Canyon Lodge, western cabin. Via Xanterra geboekt voor $ 183,40 (maar danzitje welin het park, tussen Sunset en Sunrise point)

Mount Carmel (bij Zion NP)
Zion Ponderosa Ranch Resort, cowboy cabin: back to basic in een simpele cabin zonder sanitair. Via website geboekt voor $ 75 (3 nachten)

Las Vegas
Monte Carlo Resort and Casino 4*. Via Priceline geboekt voor $ 102 (2 nachten)
Dit was (tot nu toe) mijn enige Priceline (beginners)misser. Als ik had gewacht had ik een veel betere prijs kunnen scoren. Het hotel ligt overigens niet slecht. Maar de topics over geweldige Vegas deals op het AllesAmerika forum wil ik niet lezen....

Death Valley
Stovepipe Wells Village, Deluxe room Sand Dune View. Via Xanterra geboekt voor $ 129.

Bishop
Best Western Creekside Inn. Via BW site een creekside room met full kitchen geboekt voor $ 186. Wilde eerst in Mammoth Lakes of June Lake boeken, maar tegen zulke schitterende reviews had ik geen weerstand. Een wat luxere kamer geboekt met een patio met zitje en mooi uitzicht én met een keuken, zodat we even niet buiten de deur hoeven te eten. En het zit naast de 'Nederlandse' bakkerij van Erik Schat.

Yosemite National Park
Housekeeping Campin Yosemite Village, een tent cabin, waar we ook eenvuurtje mogen stoken (hét voordeel boven Camp Curry). Een jaar van te voren geboekt via website voor $ 82 (3 nachten)

San Francisco
Warwick San Francisco Hotel 4* , centraal gelegen nabij Union Square.
Via Priceline geboekt voor $ 92 (3 nachten). Na upgrade naar suite $ 132 per nacht.

23/12: Contact opgenomen om te vragen om kamer met 2 bedden. Deze was niet beschikbaar (is altijd een gok met Priceline). We zouden een luchtbedje voor Kurt neer kunnen leggen, maar hebben toch maar gekozen voor een upgrade naar een suite, dus met aparte slaapkamer en een slaapbank in het woonkamerdeel, voor 40 dollar per nacht extra. Dit is altijd nog zo'n 45 dollar onder de op de website gepublicerde prijs. Omdat we er 3 dagen zitten is die extra ruimte wel erg lekker.

Monterey
4* Intercontinental The Clement Hotel voor $ 167 per nacht (2 nachten), geboekt via Hotwire.

San Simeon
Best Western Cavalier Oceanfront Resort, $ 153 (2 queen room zonder oceanview). We hebben verder niks te zoeken in San Simeon, maar het ligt vlak onderBig Sur zodat we daar alle tijd hebben, is nr. 1 op Tripadvisor, heeft een zwembad, is kindvriendelijk en ligt direct aan zee.

Santa Barbara - Carpinteria
Best Western Carpinteria Inn voor $ 177 per nacht (voor 3 nachten). Dit was het moeilijkst om te boeken. In Santa Barbara in juli én in het weekend betaal je de hoofdprijs. Er blijkt ook nog een of ander Frans festival te zijn dit weekend.

Dit hotelkrijgt goede reviews, heeft een zwembad, ligt niet te ver van een leuk strand. Maar eigenlijk zou ik liever in SB zelf zitten. Ik houd de aanbiedingen daarom wel in de gaten, ik kan de BW zo weer annuleren.

Anaheim
Howard Johnson Plaza Hotel, Premium room met Disney view. Heel kindvriendelijk hotel op loopafstand van Disney. Geboekt via website voor $ 145 (2 nachten)

marry

kwam via het AAforum op jullie weblog.
misschien tip voor Pismo Beach?
Wij hebben een Oceanfront Two Double Upper Level geboekt voor € 147 excl. Tax. Niet goedkoop maar hotel is net gerenoveerd en van dit uitzicht dromen we.
Marry http://outofamerika.web-log.nl/

Henriëtte

Jullie weblog ziet er erg mooi uit! En de route ook natuurlijk, jullie gaan een schitterende vakantie tegemoet. Ik ga jullie t.z.t. zeker volgen hoor, het is altijd leuk om weer nieuwe ervaringen te lezen.

Groet,
Henriëtte (AllesAmerika-forum)